Gadis Jolobu :P

Kiera Rashid | 2/11/2014 04:11:00 PM | 7Comments |
Den suko lagu nihh sobab ehh den ini orang jolobu... Tapi bukan gadis lagi lahh. Muahaha :P . Jomm Layan lagu nihh.. Sodap donga ehh, banyak pengajaran... Cer paham maksud lagu nihh, Okay =D


Lirik Lagu Gadis Jolobu - WARIS & Hattan
(Dato Hattan)
Ko jolobak ko jolbu 
Tuai padi tigo tangkai
Kalau kono komat jolobu
Tak mati badan menghasai
Gurindam dulu dulu jangan ponah dipotikai
Tak tahu tanyo dulu jangan goma memandai-mandai

(Waris)
Kisah eh bermulo mulut ughang kampong
Kisah ramai gadis cantik kek jolobu berkampung
Ughang luar datang luar nak cari'an joki
Lain pulak jadi eh terpikek nak buek bini
Tapi silap kono komat sampai tinggalkan keluargo
Kopit bawah kotiak bini tanggungjawab lupo
Omak ayah rindu tapi dio buek bodoh
Dah takdo monyosa monangih dopan kubur

Chorus
(Dato Hattan)
Ko jolobak ko jolbu 
Tuai padi tigo tangkai
Kalau kono komat jolobu
Tak mati badan menghasai
Gurindam dulu dulu jangan ponah dipotikai
Tak tahu tanyo dulu jangan goma memandai-mandai

(Waris)
Ughang luar salah tafsir koba gadih kito bahayo
Lopeh coghai semuo ghoto jadi milik dio
Jangan salah anggap napo lobihkan pompuan
Sobab laki boleh hidup kalau campak dalam hutan
Zaman dah boghubah adat di tolan zaman
Dah takdo mewaghisi coghito bertauladan
Apotah laie mengaku ughang nogori
Bilo tanyo suku mano nak jawab pun tak ghoti

Poie tanyo omak poie tanyo uwan
Kok takdo kosompatan buleh tanyo kawan-kawan
Aktiviti bergurindam tolah lonyap dilupokan
"sebagai suatu warisan"

Ulang Chorus

(Dato Hattan)
Wak wak makan padi si lomang dalam buluh
(Waris)
Kok dah dapek yg dicari jgn terlansung semayang subuh
(Dato Hattan)
Ayam berkokok umah ponghulu itu tando haghi nak siang
(Waris)
Kok dah dapek oghang jolobu tak sabar nunggu malam ko siang

(Waris)
Ughang luar salah tafsir koba gadih kito bahayo
Lopeh coghai semuo ghoto jadi milik dio
Jangan salah anggap napo lobihkan pompuan
Sobab laki boleh hidup kalau campak dlm hutan
Zaman dah boghubah adat di tolan zaman
Dah takdo mewaghisi coghito bertauladan
Apotah laie mengaku ughang nogori
Bilo tanyo suku mano nak jawab pun tak ghoti

Poie tanyo omak,poie tanyo uwan
Kok takdo kosompatan buleh tanyo kawan kawan
Aktiviti bergurindam tolah lonyap dilupokan
"sebagai suatu warisan"
Ulang Chorus

p/s : Dapat juga restkan minda bilo donga lagu nih... mihhmihh -,-'

7 comments:

Zamani Abe said...

salam sis :D ttg kupon RM50 dr Zalora tu, kalau sis melanggan astro dan menggunakan servis pembayaran bil dengan e-billing (pembayaran online), akak akan diberikan kupon tu.. mereka akan hantar ke email :))

Khalil Hashimie said...

Ini tajuk dia rupeyer. hehe. baru taw

Dzureen Darwis said...

Layan.. hehe walaupun saya tak faham sebenarnya

sYiRa LoKMaN said...

suka jugaaaa

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

suka juga mendengar lagu ini..

cik kiera said...

@Zamani Abe ohhh, yeke? hmmm... susahler mcm ni sbb kiera takde astro ...

cik kiera said...

hew hew :)