Tonton Filem Online : Tokan 2013 (FULL MOVIE)

Kiera Rashid | 1/24/2014 01:12:00 AM | 10Comments |
View More Film HERE
Sinopsis:
Berita kematian Tuan Gan memeranjatkan semua toakn di Malaysia, termasuklah Tuan Kamil.Tuan Kamil, bapa kepada dua orang puteri iaitu Suri dan Wana, juga merupakan seorang Tokan terbesar di Melaka. Terdapat 7 orang lagi Tokan lain di bawah kuasanya termasuklah Mat Lobe. Mat Lobe merupakan antara Tokan yang masih muda dan paling muda di antara Tokan lain di Melaka. Mat Lobe adalah seorang yang kelakar dan suka bergurau. Suri,Wana,Yusof dan Solihin juga sering disakat dan dikacau oleh Mat Lobe. 
Solihin adalah salah seorang daripada Tokan di Melaka. Solihin merupakan seorang yang kreatif dalam proses pembuatan dadah. Dia banyak menghabiskan masanya di dalam makmal, memproses dan mengkaji dadah-dadah yang dihasilkan olehnya. Yusf berasal dari kampung dan berhijrah ke Kuala Lumpur untuk mencari pekerjaan dan ditawarkan bekerja dikilang milik Tuan Kamil. Setelah bekerja untuk beberapa ketika di kilang tersebut, Tuan Kamil telah menganggap Yusof seperti anaknya sendiri.Yusof telah diambil sebagai pegawai keselamatan serta pengawal peribadi Tuan Kamil. 
Selama khidmat Yusof bersama Tuan Kamil, Yusof tidak pernah tercedera atau dicederakan sehingga pertemuannya dengan Rano. Rano, seorang tentera dan menaraik diri dari khidmat ketenteraan kerana telah diupah oleh seseorang untuk membunuh semua Tokan di Malaysia.Di samping menjalankan misi yang diupah, Rano turut menyimpan dendam terhadap Tokan di Malaysia kerana adiknya telah ditangkap menjadi keldai dadah di Brazil.
Tonton Tokan Online 

10 comments:

Unknown said...

baca sinopsis cm best je,,, :)
t nak try tgk la..

Wafi Remli said...

Tokan ni apa sebenarnya? Macam tauke ke? Tak pun tauge...

Aqilah Azmi said...

hihihi qila nk beli lah dkt astro first nnt huhu mcm best je hiks
thanks share kieraaaaaaaaa <333

Kiera Rashid said...

@Izzah Norlizah Memang best sis, banyak pengajaran,...

Kiera Rashid said...

@Wafi Remli Tokan ni macam tauke jual dadah laa. Entahh laa.

Kiera Rashid said...

@Akeyla Azmi Most WElcome, tonton online pun boleh =D

Zam said...

bru tgk ikln dia smlm ^^

fragmenbiru said...

Wah... sinpsisnya boleh tahan... :D

Unknown said...

Was about to asked what is Tokan, but you explained it already in previous comment xD
It have good moral values?

Kiera Rashid said...
This comment has been removed by the author.