Tonton filem online : HalimMunan

Kiera Rashid | 10/08/2012 10:43:00 PM | 1Comments |
Update (28.12.2013)

Filem: Halim Munan

Genre: Komedi Seram
Terbitan: RR Empire Sdn Bhd
Penerbit: Roslina Rohani
Pengarah: Hashim Rejab

Sinopsis :
Halimmunan mengisahkan remaja lelaki, Halim bin Munan. Dia sering di ejek dan dibuli rakan-rakannya iaitu Ajak, Pawi dan Kimi kerana sikap Halim yang agak lurus dan namanya yang dianggap pelik.
Halim sendiri sebenarnya menganggap dirinya sebagai 'halimunan' dan dia suka berangan sehingga dewasa. Namun, pada suatu hari Halim difitnah orang kampung kerana mengintai Suriyati yang juga anak gadis Arsyad. Bagaimanapun, Munah tidak mempercayai tuduhan itu. Sebagai ibu, Munah yakin dengan Halim.
Untuk membersihkan namanya, Halim bertemu seorang bomoh iaitu Wak Mali. Ucapan salam diucapkan dan selepas Wak Mali menjawab salam tu, Wak Mali kebingungan kerana tidak nampak sesiapa memberi salam padanya.
Halim menjadi 'halimunan' selepas mencuri kain kafan di sebuah kubur berhampiran. Belum sempat halim datang menyerahkan separuh kain sebagai syarat 'dapat ilmu', dia sudah pun bertukar menjadi halimunan.
Bagaimanapun, halim sebenarnya dah tersalah ambil kain kafan menyebabkan dia sentiasa halimunan. Pada masa sama, penduduk kampung mencarinya kerana halim dituduh menyamar menjadi pocong dan mengacau penduduk kampung.
Apakah yang berlaku seterusnya kepada Halim. Mampukah dia membersihkan namanya dan keluarga yang sudah tercemar? Adakah Halim akan berubah sikapnya yang suka berangan itu? Semua jawapan ada dalam Halimmunan.

Tonton HalimMunan di sini :
Acg
Dfm2u

1 comment:

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Fuyoooo , hebatt betul awk ! heeee . Awk barang hadiah yg sy menang tu dh sampai.. sy siap buat entry lagi .. baca taww , ni link nya ---> http://www.yanaliyana.com/2012/10/hadiahku-dah-selamat-sampai.html <---- weee , komen tau komen . haha