Cara tenangkan perasaan mak ayah sekiranya keputusan peperiksaan korang kantoi !

Kiera Rashid | 4/30/2012 09:47:00 PM | 6Comments |
Hapdet entry malam-2 adalah kerjaku . Hohoho ! Harinhe dapad sorang adeks baru yang comel tao . Nak kenal tak dengan dea , meyh tonyoh SINI :) nhe blog dea . Same kan dengan kiera tema blog dea . Purple :D


Berikut adalah langkah-2 persediaan sekiranya keputusan peperiksaan korang adalah sangat tidak memberangsangkan :

  1. Pikirkan pasal adik beradik korang yang tak berapa pandai, jadi takdelah rasa macam teruk sangat tapi sekiranya korang anak tunggal atau memang korang laa paling ngok , tak dapad nak nolong ahh !
  2. Buad permintaan kat mak ayah untuk penuhi segala macam yang korang nak kalau  lulus cemerlang, mesti dorang tak berapa kisah kalau tak berapa nak lulus dengan baik.
  3. Bagi tahu mak ayah tentang Thomas Edison , Soichiro Honda , Walt Disney dan Lain-2 tokoh yang tidak berjaya dalam bidang akedemik tapi akhirnya menjadi kaya dan terkenal.
  4. Kumpul keratan berita dalam suratkhabar pasal kes-2 pelajar bunuh diri sebab tertekan dengan keluarga pasal tak llulus cemerlang. Pastikan mak ayah perasan tentang fail folio itu ye .
  5. Katakan yang korang sebenarnya lebih berbakat dalam bidang nyanyian , gerenti mak ayah sokong dan lupaka padal hal korang tak lulus periksa.
  6. Ucapkan kata-2 streotaip paling masyur pada mak ayah yakini, " Gagal sekali, tak bermakna gagal untuk selama-lamanya" masa dapat keputusan teruk nanti .
Banyak pulak alasan dea kan . Memang anak tak guno betol . Baek kau suruh mak ayah kau berenti kan kau . HAhahaha ! :p

6 comments:

misswhatever d'luvers said...

hehehehe,.. betol jugak tuh..sokong 50 % . :-p

cik kiera said...

@misswhatever d'luvers 50% je deks . ala siked ye :p :')

misswhatever d'luvers said...

heheheh...x sokong yg tomas edison tuh sebb nnti kang mk n ayh ckp la ape2 pon :)

cik kiera said...

@misswhatever d'luvers

HaHAHA , yelha deks :)

Anonymous said...

Assalamu'alaikum. Akak, kita nak tegur ni. jgn share gmbar yg taktutup aurat. nanti kita dpt saham dosa jugak..

Erm, jgn edit gambar berlebihan..tabarruj. kalau lelaki tgk..diorang tergoda...sbb lelaki ada 9 nafsu dan 1 akal.

Fikirkan ye ^_^ kesian nanti kalau ayah kita ditanya di akhirat kelak,

*peringatan utk diri saya juga :)

May Allah bless ;)

cik kiera said...

@Tanpa Nama

okey deks . tengs ingatkan :)