tips mengatasi kulit berminyak

Kiera Rashid | 10/19/2011 12:17:00 PM | 1Comments |
hey peeps . tips kiera kali ini . :)

#perghh ! berminyaknya muka ku ni. arghh ! buruknya . ==' hilang mek up ku . cam ne nak berdepan nan orang ramai nie ????

hah , nie masalah yang sering didengari oleh sesetengah kaum wanita yang mempunyai kulit berminyak . kiera pun kulit berminyak . but , sekarang beransur hilang . dengan ada nya petua yang senang di ikuti . ohh ya . kepada sesiapa yang mahu mengurangkan minyak di muka . ikuti la entry kiera kali ini (!)

- Jika Anda ingin menemukan sabun muka yang tak mengandung bahan kimia, lebih baik hindari sabun yang mengandung alkohol, alangkah baiknya memilih yang berbahan dasar alamiah, seperti minyak zaitun, almond atau alpukat. Kesemuanya memiliki fungsi resapan yang dalam dimana akan membantu pergantian kulit dan menjaga kelembaban. dan paling sesuai , dengan hanye cara membasuh muka dengan menggunakan air yang hangat. jangan pulak guna air yang terlalu panas okey . dengan cara ini . kotoran yang melekat di muka akan tanggal.

- Jangan terlalu sering mencuci wajah. Ini mungkin cara paling mudah untuk menghilangkan minyak, namun hal ini juga dapat menyebabkan terjadinya Reactive Seborrhea. Sehari sekali saja mencuci wajah dengan sabun berbusa lembut sudah cukup untuk menghilangkan minyak berlebihan, sementara tetap kelembaban yang melindungi kulit tetap terjaga.

- cara yang paling mudah . anda boleh menggunakan pelembab. penting untuk menjaga kulit muka kita. tapi jangan laa memboros membelanjakan untuk hanya membeli pelembab dan barang-barang khas yang terlampau mahal. walaupun mahal, tidak mustahil boleh menghilangkan minyak di muka 

- kurangkan juga makanan yang berminyak . makan makanna yang banyak minyak juga boleh menanbahkan berat badan , sejerus . boleh mengakibatkan kulitkita berminyak . kawalkan permakanan anda sebaik-baiknya :)